10 sfaturi simple pentru menţinerea unui organism sănătos

Cum veţi şti dacă sunteţi un om sănătos? Iată câteva sfaturi simple care vă vor ajuta să depistaţi eventualele tulburări ale stării de sănătate.

1. Cum trebuie sa funcţioneze inima? O frecvenţă cardiacă de 65-75 bătăi/min este optimă.

2. Vă gândiţi la ochi? După 40 de ani un examen oftalmologic regulat permite depistarea unor afecţiuni frecvente după o anumită vârstă precum prezbiţia şi glaucomul.

3. Puţin colesterol, un început de diabet? Un profil lipidic ar trebui efectuat la intervale de 1-3 ani pentru toate persoanele cu vârste cuprinse între 40 şi 70 ani. Pacienţii cu afecţiuni cardiovasculare, diabet zaharat, antecedente familiale de boli cardiovasculare, fumătorii de asemenea, ar trebui să-şi facă o evaluare anuală.

4. Ce spun rinichii? Urina clară este o urină normală. O urină închisă la culoare care persistă obligă la efectuarea unei uroculturi plus alte investigaţii complementare pentru depistarea unor afecţiuni.

5. Strângeţi pielea din partea superioară a antebraţului şi observaţi cât de repede revine la normal. Dacă necesită un anume timp pentru revenire înseamnă că este o problemă de hidratare.

6. Aspectul unghiilor poate spune multe despre starea de sănătate. Unghiile sănătoase au culoare roz şi cresc normal. Unghiile casante, bombate sau palide pot indica anemie, afecţiuni respiratorii sau alte boli mai grave.

7. Un scaun sănătos nu este prea ferm sau prea moale.

8. Risc de cancer de prostată sau colorectal, mai ales la persoanele cu antecedente familiale? După 50 de ani, un test de depistare a hemoragiilor oculte în scaun, efectuat cel puţin o dată la doi ani, colonoscopia şi examinarea prostatei cu efectuarea antigenului specific prostatic, fac parte din investigaţiile minim necesare.

9. Studiile au arătat că o cantitate mică de ejaculat poate indica probleme de fertilitate sau alte afecţiuni.

10. Sănătatea mentală a oamenilor este foarte importantă. Cu toate că barbaţii merg la un consult mult mai puţin decât femeile, ei sunt predispuşi la tentative de sucid de patru ori mai mult decât femeile.

Până la urmă, un stil de viaţă sănătos ce presupune un exerciţiu fizic regulat (mersul pe jos, bicicletă, înot, jogging, etc.) şi o alimentaţie corectă, poate preveni sau întârzia apariţia unor boli grave precum infarctul miocardic, diabetul zaharat, insuficienţa renală, boala Alzheimer, etc. Idealul este de a efectua minim 30 de minute zilnic de activitate fizică.

*foto

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *