Avantajele yoga și a alimentației echilibrate în perioada de sarcină

Când vorbim de îngrijirea yoga din timpul sarcinii nu ne referim doar la partea de exerciții de yoga. Punem accentul și pe mâncare și pe grupele de alimente permise, dar și pe cele care ar trebui evitate.

Beneficiile unei practici de yoga în perioada prenatală nu mai sunt un secret de mult timp.

Yoga ajută mama și bebelușul deopotrivă:

      Ajută la reducerea hipertensiunii care se poate instala în perioada de sarcină.

      Ajută la controlul furiei și a ieșirilor necontrolate.

      Crește circulația sanguină către bebeluș.

      Ajută la creșterea sănătoasă a bebelușului, la nivel fizic și mental.

      Crește vitalitatea și nivelul de energie al mamei.

      Reduce incidența diabetului gestațional.

      Reduce riscul bolilor de plămâni la bebeluși.

      Reduce potențialele defecte care ar putea să apară la bebeluș în anii de viață ce urmează. Defectele pot fi la nivel fizic sau mental.

      Practica de yoga crește abilitățile cognitive ale copilului.

      Ajută mama să aibă o perioadă de sarcină fericită și împlinită.

Exercițiile de yoga prenatală sunt relaxate, concentrate pe mișcări repetitive  ale corpului și corelate cu inspirația și expirația.

Se pune accentul pe dezvoltarea plămânilor mamei, pe practici de pranayama și meditație.

La Studioul Nirvana Yoga din București se țin clase de yoga prenatală și coaching de nutriție pentru perioada de sarcină.

Perioada de sarcină vine însoțită de o lista de DA-uri și o lista de NU-uri, atât din punct de vedere al exercițiilor de yoga, cât și din punct de vedere alimentar.

Primul trimestru este momentul în care embrionul se dezvoltă și se transformă în făt.

Mama are nevoie să fie extrem de grijulie.

Lista de Nu-uri:

      Să nu facă mișcări bruște, să se agite, să ridice sau să care lucruri grele.

      Să evite să stea în zone cu Wifi puternic sau să folosească dispozitive care emit radiații de orice fel.

      Să evite situații negative, care o pot stresa sau care îi pot provoca reacții adverse sau extrem de stresante.

 

Din punct de vedere alimentar, primele 3 luni sunt importante pentru a susține formarea sănătoasă a fătului.

În această perioadă se dezvoltă toate organele.

Mâncarea trebuie să fie plină de proteine ușor de asimilat și de carbohidrați.

Viitorul bebeluș va lua toți nutrienții din sângele mamei. Este necesar ca mama să mănânce nutritiv pentru 2 persoane.

Acest lucru nu înseamnă că se încurajează excese alimentare care să rezulte într-o greutate excesivă.

Greutatea mamei în perioada de sarcină trebuie să fie proporțională cu înălțimea și particularitatea sarcinii.

Mâncare de evitat/cantitate redusă pe toată perioada sarcinii:

  • Evitati mâncarea picantă și alimentele care produc căldură în corp: vânăta, ardeiul picant roșu, ghimbirul (doar în cantități mici) și unele cereale uscate care produc căldură în corp.
  • Ghimbirul – pentru a fi consumat facem suc de ghimbir, încălzim un vârf de cuțit în foc și apoi îl introducem în suc. Se va auzi un sfârâit, acela este conținutul de plumb care se evaporă. Dacă vreți să dați ghimbir unui copil se folosește aceiași rețetă. Dacă vreți să săriți peste acest pas folosiți ghimbir pudră, acela nu mai are conținutul de plumb.
  • Când nu este folosit corect, ghimbirul poate topi colesterolul bun din jurul organelor.
  • Usturoiulva produce mai multă Pitta în corp, ceea ce înseamnă mai multă căldură. Poate duce la mentalitate Tamaswik în copil. Va cauza funcția în exces a organelor. Poate cauza agresiune și anxietate la nivel mental, care va afecta corpul fizic.
  • Nu consumăm: vânătă, varză, conopidă, papaya, ananas, rodie.
  • Nu carne roșie: porc, vită, iepure.
  • Semințele de susan. Ele pot provoca sângerări în placentă (poate afecta vasele de sânge din uter). Sunt recomandate pentru un flux de sânge sănătos în timpul menstruației.
  • Evitați alcoolulde orice fel.

Mâncăruri recomandate pe tot parcursul sarcinii:

  • Dovleac
  • Bame
  • Ardei iute verde
  • Spanac
  • Frunze de moringa
  • Morcovi
  • Frunzoase verzi
  • Fasole, fasole mung, năut, linte
  • Cartofi
  • Ciuperci
  • Roșii (3 roșii pe zi – sunt bune pentru dicția copilului)
  • Frunze de curry
  • Lapte prins după rețeta indiană (lapte prins, apă, sare, frunze de curry/coriandru)
  • Fructe benefice pentru sarcină: banane, struguri, mere, portocale, fructe de pădure, pere, prune.
  • 5 curmale pe zi – vor echilibra conținutul de fier din corp și vor ajuta pielea să se mențină suplă prin conținutul de vitamina E.
  • Carnea să fie ușor de digerat: pui, rață, curcan, gâscă, miel.
  • Nuci: caju au colesterol bun, îndepărtează blocajele din capilare. Ajută la vindecarea ovarelor.
  • Migdale: 5 bucăți pe zi, întăresc stamina sexuală. Alunele ajută la creșterea în greutate a bebelușului. Este recomandat să le cumpărăm pe cele în coajă și să le pregătim la cuptor.
  • Nuci românești: 25g pe ziFisticuleste și el recomandat.
  • Lapte de vacă de calitate este benefic în timpul sarcinii, până la 2 pahare pe zi (se recomandă cu 3 vârfuri de praf de ghimbir uscat și sirop de curmale). Dacă mama suferă de diabet atunci lapte de capră.
  • Se recomandă meiulpentru conținutul de potasiu și calciu.
  • Pești mici ar trebui mâncați zilnic.
  • 3-4 litri de apă în fiecare zi.

Rezervă-ți un loc la clasa de yoga prenatal sau la o ședință de coaching pe nutriție și bucură-te de beneficiile acestei practici în perioada de sarcină.

Studioul Nirvana Yoga este situat pe Strada Batiște nr 28, București, Sector 2. Îți poți rezerva ședința de yoga la numărul 0733756897 sau email yogi@nirvanayoga.ro.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *