Ce exercitii fizice sunt recomandate femeilor gravide

Nu doar femeile care vor sa slabeasca si nu doar cele care isi lucreaza corpul, fac miscare. Exercitii fizice fac si femeile insarcinate, mai ales ele! O femeie gravida are de doua ori mai multe argumente sa faca sport, aceasta deoarece nu se straduieste doar pentru dansa, ci si pentru copilul pe care il poarta in pantece. Ea face sport pentru sanatatea ei si pentru cea a copilului ce-l are in burtica.

Nevoia de exercitii fizice in timpul sarcinii

Exercitiile din timpul sarcinii sunt recunoscute ca fiind o practica sigura si benefica totodata, atat pentru mama cat si pentru copil. Pe langa pregatirea emotionala a femeii, atunci cand este gravida, ea are nevoie si de pregatire fizica. Cat despre copil, el va fi sanatos in masura in care se va dezvolta intr-un pantece al unui trup sanatos.

Trupul femeilor se schimba in timpul sarcinii, asa ca s-a simtit nevoia ca ele sa fie indrumate catre anumite exercitii fizice pe care sa le poata face foarte usor si intr-un mod cat mai placut. Aceasta pentru ca atunci cand viitoarea mamica ia in greutate foarte mult, jogging-ul sau alergarea sunt pentru ea misiuni imposibile si chinuitoare chiar.

Mai degraba exercitii fizice

Exista o lista de sporturi care sunt de evitat de catre orice gravida, in orice stadiu al sarcinii s-ar afla. Iata cateva dintre ele: scufundarile, parasutismul, gimnastica sau artele martiale. Daca o femeie care practica in mod regulat astfel de sporturi afla ca e insarcinata, cel mai bine pentru sanatatea ei si a pruncului e sa faca o pauza. Cel mai indicat e ca o gravida sa se axeze pe exercitii fizice si nu pe practicarea unui sport solicitant.

Exercitiile fizice recomandate femeilor gravide

Intai de toate trebuie sa specificam faptul ca orice sport trebuie facut sub atenta supraveghere a medicului obstetrician. El stie cel mai bine cum se dezvolta sarcina dumneavoastra, deci poate spune exact ce exercitii puteti face si care va sunt interzise.

Simpla incalzire – este pentru o femeie gravida un exercitiu fizic foarte benefic. Hormonii produsi in timpul sarcinii fac trupul femeii sa fie mult mai flexibil, ca pregatire pentru viitoarea nastere, existand in acelasi timp riscul unei accidentari din cauza vreunei intinderi excesive in timpul exercitiilor. Asadar, incalzirea trebuie sa presupuna miscari delicate, usoare.

Plimbarea, sau mersul pe jos, este cel mai comun exercitiu fizic al femeii insarcinate. Trei plimbari pe saptamana in spatii diferite si linistite aduc un plus de forta si energie atat mamei cat si copilasului.

Inotul – lucreaza muschii corpului intr-un mod exceptional, fiind foarte recomandat femeilor gravide. Nu doar inotul, dar si simplul mers prin apa e foarte benefic pentru viitoarea mama.

Ciclismul stationar – am specificat felul lui deoarece acest exercitiu bun pentru partea cardiovasculara a femeii insarcinate este si mai sigur: nu exista riscul vreunui accident.

Am prezentat doar cateva exercitii fizice pe care le puteti face pe durata sarcinii. Acestea garanteaza ca va veti tonifia musculatura si vei avea mai multa energie. Din punct de vedere fizic veti fi mult mai in forma decat daca veti adopta un stil de viata sedentar. Nu statul, ci miscarea inseamna sanatate, nu uitati acest lucru.

Ambitionati-va si faceti miscare, pentru ca studiile si experienta medicilor arata ca femeile care fac exercitii fizice in timpul sarcinii nu resimt atat de greu experienta nasterii unui prunc – ele au mai multa forta, mai multa rezistenta si capacitatea de a se reface mai repede. Mult spor si nastere usoara!

*foto

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *