Cum sa dormi mai bine si sa ai un somn odihnitor

Dacă ziua munceşti foarte multe ore pe zi, şansele ca tu să te odihneşti aşa cum trebuie în timpul nopţii sunt foarte mici. Pentru a avea un somn cât mai odihnitor, încearcă câteva dintre sfaturile de mai jos:

1. Cumpără perna potrivită! Cei care dorm pe burtă au nevoie de o pernă moale iar pentru persoanele ce stau în pat mai mult pe o parte este recomandată o pernă medie. De asemenea, cei care dorm cu faţa în sus ar putea încerca, pentru un somn odihnitor, o pernă mai tare. Astfel, dacă nu foloseşti perna potrivită, dă o raită prin magazine şi cere sfatul unui expert.

2. Fă exerciţii fizice! Nu neglija efectul exerciţiilor fizice pentru că mişcarea coordonată poate genera un somn plăcut şi odihnitor.

3. Încearcă aromaterapia! Parfumurile precum cele de levănţică sau portocală te pot ajuta să te relaxezi atunci când te bagi în pat.

4. Păstrează răcoarea! Un pat prea călduros îţi poate cauza insomnii şi de aceea fii atentă să păstrezi o temperatură rezonabilă. Înlocuieşte pătura cu una mai subţire sau cumpără o saltea de vară.

5. Meditează câteva minute înainte să te bagi în pat la evenimentele ce s-au succedat în acea zi. Ce succese ai avut? Ce neîmpliniri? Ce mulţumuri ai avut în ziua respectivă? Acest exerciţiu al minţii te va ajuta să te calmezi.

6. Ai grijă să închizi televizorul! Să adormi cu televizorul pornit poate părea relaxant, dar în realitate, creierul tău va procesa în timp ce tu dormi iar somnul nu va fi deloc odihnitor.

7. Poartă o mască pentru dormit! Chiar şi cea mai mică rază de lumină te poate împiedica să adormi. Foloseşte astfel o mască de dormit care să îţi acopere ochii ca să nu mai fii incomodată de lumina stânjenitoare din camera ta.

8. Fă exerciţii în timp ce eşti în pat! Pentru a te relaxa şi a avea un somn dulce, încearcă să faci nişte exerciţii simple în timp ce stai în pat. Astfel, mişcă-ţi uşor părţile corpului, începând cu degetele de la picioare până la pleoape. După ce vei termina, întregul tău corp va fi relaxat.
9. Fă yoga! Fie că o practici acasă sau într-o sală specială, yoga te poate ajuta să te calmezi şi să alungi energiile negative din jurul tău.

10. Încearcă să faci o baie înainte să te culci! Este cunoscut faptul că o baie fierbinte îţi creează o stare de somnolenţă aşa că nu rata ocazia de a face un duş înainte de culcare.

Cum să dormi mai bine şi să ai mai multă energie?

Uneori, avem impresia că nu avem nevoie de atâta somn şi că organismul nostru rezistă şi poate face faţă zilei de mâine fără prea multă odihnă. De aceea auzim replici precum „Nu am nevoie de prea mult somn” sau „Nu am timp să dorm atât de mult.”

Somnul inadecvat este mai nou asociat cu problemele de inimă, diabet, obezitate, pe lângă alte boli cronice. Investigaţiile recente arată că opt ore pe noapte sunt suficiente pentru refacerea celulelor, şi pînă acum, 71% din americani dorm mai puţin de atât – şi sunt privaţi de somn. „Păcatul” nostru aici constă în faptul că ne încăpăţânăm să dormim cu toate luminile stinse. Dar nivelul de insomnie se află în creştere oricum.

Unii oameni probabil nu au timp să aibă parte de un somn pe cinste, şi se mulţumesc să aţipească pe timpul zilei (ferice de cei care ţin mult să-şi facă siesta sau în cazul nostru, somnul de frumuseţe), dar poţi măcar să faci anumite ajustări în obiceiurile tale, pentru a îmbunătăţi calitatea şi cantitatea somnului de peste noapte.

Terapia cu lumina

Terapia cu lumină poate fi folosită pentru o îmbunătăţire a somnului – prin expunerea unor persoane private de somn, la nişte spectre speciale de lumină pentru un timp de 30 de minute dimineaţa devreme, oamenii de ştiinţă i-au ajutat să meargă la somn mai devreme şi să stea trezi mai mult timp. Acest fel de terapie poate face minuni pentru cei care găsesc dificil adormitul înainte de miezul nopţii şi au o sensibilitate redusă dimineaţa. Pentru problemele de insomnie mai serioase, este recomandat să vorbeşti cu un specialist pentru a-ţi prescrie un tratament special, care presupune de obicei să depui efortul de a te trezi dimineaţa devreme în fiecare zi până acest lucru va deveni obişnuinţă.

Terapia comportamentala

Terapie comportamentală – fiind obsedată de ideea de a nu dormi suficient, te poate opri ca în realitate să nu ai parte de atâta somn cât ţi-ai dori. Acesta este un lucru atât de comun încât terapeuţii au dezvoltat un protocol de modificare a comportamentului, ce pare că funcţionează în procent de 70 sau 80%.

Acupunctura te ajută în menţinerea balanţei neuro-transmiţătorilor (ce ridică nivelul de hormoni ai bunei dispoziţii numiţi endorfine), ce este utilă în relaxare, într-un final, a unei mai bune calităţi a somnului. În China, acupunctura a fost utilizată de sute de ani în tratarea problemelor legate de somn.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *