Cum sa scapi de pofta de dulce

Cati dintre noi nu simt uneori o pofta irezistibila de “ceva dulce”? De cele mai multe ori, cedam ispitei; poate nu imediat, dar tot cedam. Bineinteles, daca avem deja probleme mai mici sau mai mari cu greutatea sau, pur si simplu, ne dorim o silueta mai supla, ne simtim apoi vinovati. Si cu cat mancam mai multe dulciuri si mai des, cu atat e si vina mai coplesitoare, ceea ce ne submineaza increderea si respectul de sine si, implicit, ne scade simtitor sansele de a slabi, asa cum ne-am propus.

Fiindca multi cadem mult prea des in pacatul dulciurilor (ma declar vinovata, ne-am gandit sa va impartasim cateva secrete care ne pot ajuta sa facem mai usor fata poftei de dulce. Sau macar cu niste consecinte ceva mai putin grave pentru silueta).

Prima regula ca sa nu cedezi tentatiei este sa nu cumperi nimic ce stii ca ti-ar sabota vointa. Cand vrei neaparat ceva dulce, evita prajiturile cu creme grele si pline de E-uri din comert. In cateva minute iti poti pregati singur(a) deserturi sanatoase; de exemplu:

  • salata de fructe (fara frisca sau alcool);
  • mere rase cu o lingurita de miere, cateva nuci si scortisoara;
  • cereale integrale cu lapte, in care poti adauga stafide;
  • mere coapte, cu scortisoara;
  • batoane de cereale;
  • fructe uscate: smochine, curmale, caise etc.;
  • un shake dintr-o cana de lapte caldut si un fruct (de exemplu, o banana), mixate laolalta, pudrat la final cu un strop de cacao sau scortisoara, la alegere;
  • inghetata din fructe congelate si lapte, mixate impreuna, fara adaos de zahar. Dintre toate dulciurile, inghetata este cea mai putina nociva pentru silueta, intrucat, in combinatie cu proteinele din lapte, zaharurile sunt eliberate treptat si astfel sunt metabolizate mai usor

Tanjesti dupa ciocolata? OK, poti gusta 2-3 patratele, dar nu o tableta intreaga!

Nu-ti gasi pretexte! Motivezi ca faci prajituri de dragul sotului sau al copiilor? Ei bine, scuza asta nu mai “tine”! Ori le pregatesti lor si tu te abtii, ori, daca stii ca nu rezisti in fata dulciurilor, nu le mai faci deloc sau te consolezi cu ceva care are mai putine calorii.

Participi la o petrecere in familie sau intre prieteni si nu te poti eschiva de la clasicul tort? Roaga gazda sa-ti puna in farfurie o feliuta foarte subtire sau imparte-ti portia cu jumatatea ta sau cineva apropiat (o prietena care tine, de asemenea, dieta ar fi persoana potrivita; abia va faceti un bine reciproc). Eventual, daca gazda / sarbatoritul/a insista, poti pretexta ca nu poti manca dulciuri din motive medicale: urmeaza sa faci analize chiar a doua zi sau medicul ti-a recomandat sa le eviti fiindca esti sub medicatie. Daca n-ai cu cine sa “negociezi”, multumeste-te sa gusti 1-2 lingurite sau, cel putin, opreste-te inainte de a goli farfuria. Iti vei multumi mai tarziu!

Esti deja dependent(a) de zahar? Nu e de gluma! Cercetatorii de la Universitatea din Princeton au ajuns la concluzia, in urma unui experiment pe soareci de laborator, ca dependenta de zahar este la fel de puternica precum cea de alcool sau droguri, actionand la nivelul sistemului nervos central. Este deja o certitudine ca se produce acelasi fenomen si la oameni, desi nu se cunosc in totalitate cauzele si mecanismele acestei dependente. Pana sa se descopere insa si aceste “mistere” stiintifice, putem combate poftele irezistibile cu metode naturale, folosite cu succes de secole intregi: de exemplu, planta Garcinia cambogia “taie” pofta de dulce si astfel te ajuta sa-ti mentii vointa si sa-ti tii greutatea sub control. In plus, impiedica amidonul si zaharurile sa se transforme in grasime si astfel previne acumularea kilogramelor.

Cel mai important: daca ai cedat tentatiei, nu te descuraja! Nu inseamna ca dieta ta a esuat, ci doar ca trebuie sa echilibrezi balanta. Cum faci asta? Prin miscare. Cand stii ca te-ai abatut de la dieta, fa mai mult sport decat de obicei. Exercitiile fizice, mai ales cele de tip cardio (jogging, aerobic, tae-bo, pedalat pe bicicleta, urcat scari etc.), stimuleaza arderea depozitelor si accelereaza astfel slabirea. Nu motiva ca n-ai timp sau bani sa mergi la sala! Recunoaste, ai nevoie doar de putina vointa pentru a face miscare. Vei vedea ca nu e foarte greu sa slabesti, ba chiar e foarte placut si distractiv sa faci miscare in confortul propriului camin, oricand vrei si fara aparate scumpe.

In concluzie, nu uita ca tranzitia la un nou stil de viata nu este nici usoara, nici rapida. Trebuie sa ai rabdare cu tine insuti / insati si, mai ales, sa nu cedezi. Spor la slabit!

*foto

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *