Dieta la serviciu. Ce sa mananci la birou

Daca iti dau batai de cap kilogramele in plus si nu mai stii cum sa slabesti, ar fi momentul sa analizezi si ce mananci in timpul programului de lucru. Lucrezi la birou (minim) 8 ore pe zi, timp in care abia daca apuci sa te ridici cateva minute de pe scaun? Cand ti se face foame, iti iei repede covrigi, pateuri, shaworma, burgeri sau ce se intampla sa gasesti la magazinele din preajma? Ei bine, probabil stii si tu deja, “dieta” asta n-o sa te ajute prea mult sa slabesti. Ce poti manca la serviciu astfel incat sa-ti tina de foame, fara a necesita cine-stie-ce preparare prealabila, si sa fie si rapid, si dietetic, si gustos? Noi zicem ca se poate! Uite ce-ti propunem:

Daca nu apuci sa mananci dimineata inainte de a pleca la serviciu, ia-ti macar la birou ragazul necesar pentru un mic-dejun frugal. Iar asta nu inseamna o cafea! Chiar daca te grabesti, vei vedea ca ai mai mult spor dupa ce vei fi consumat un baton de cereale integrale si un iaurt dietetic, de exemplu.

Pentru pranz, ai mai multe optiuni, cu 2 scenarii:

1. Daca ai opauza de masa suficienta pentru a iesi din birou, poti lua masa sila un restaurant din apropiere – abia mai faci o plimbare pe jos. Nu te repezi la ciorba de burta sau snitel si uita de cartofii prajiti! O salata bogata care combina proteinele cu vitaminele si mineralele ar fi solutia optima: de exemplu, o salata greceasca sau una Cesar se regaseste in meniul oricarui restaurant. Daca nu, alege orice salata cu pui sau peste si diferite tipuri de legume (fara maioneza!) sau un piept de pui cu garnitura de legume. Daca renunti la paine si bei apa plata, va fi cu siguranta o alegere fericita pentru silueta ta.

2. Daca n-ai timp si/sau bani sa iei masa in oras, exista si alternativa economica si mai rapida adejunului office pregatit de tine insatidinainte, cu minimum de timp si de efort: un sandvis cu paine integrala, branzeturi usoare, ton sau piept de pui si legume: salata verde, rosii, castraveti, ardei (cruzi sau copti), gogosari. Iata cateva exemple:

  • Sandvis cu paine neagra si piept de pui (sau file de peste);
  • Sandvis cu salata verde si pasta de branza dietetica;
  • Sandvis cu cas de vaca desarat;
  • Sandvis cu sunca slaba de Praga;
  • Sandvis cu salata verde, castraveti si ton din conserva.

salata sanatoasa este, de asemenea, o alternativa excelenta

De exemplu:

  • salata cu pui si ciuperci– din salata verde, 1 rosie, 2 castraveti mici, fasii de pui fiert, 2-3 ciuperci proaspete, 2 linguri de crutoane.
  • salata cu ton si ou– cu salata verde, 2 rosii, 1 castravete, 2 oua fierte taiate rondele, 1 conserva de ton in suc propriu, 2 linguri de patrunjel proaspat, tocat marunt
  • salata greceasca– din salata verde, masline negre, 1 ardei gras taiat fasii, 2 rosii mari, feliate, 1 castravete taiat rondele si 1 ceapa rosie, taiata felii (numai daca iti place si nu te incomodeaza “aroma” in colectivul de la serviciu).

Ca sa fie cu adevarat delicioase, iti poti asezona salatele cu un dressing dintr-un iaurt mic, 1 lingurita de mustar, 1 lingura de ulei de masline, zeama de la o jumatate de lamaie, sare si piper dupa gust. Dressingul ti-l vei aduce intr-un recipient separat si-l vei turna peste celelalte ingrediente chiar inainte de masa.

Intre mese, consuma fructe proaspete sau uscate (smochine, curmale) si ai grija sa te hidratezi suficient – mai ales acum, vara – cu minim 2 litri de apa. Fara bauturi carbogazoase! De asemenea, redu consumul de cafea – din cauza ei retii mai multa apa in organism si pari mai voluminoasa decat esti de fapt.
Cand ti-e foarte pofta de dulce, alege ciocolata cu multa cacao (minim 70%) – nu una intreaga deodata insa, ci 2-3 patratele.

Concluzie: Oricat de infometata si grabita ai fi, te rugam, nu te opri la pizza, shaworme, burgeri de orice tip sau alt soi de fast-food, nici pateuri, saleuri, sticks, chips si altele asemenea. Iti vei multumi mai tarziu!

*foto

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *