Diete Vegetariene. Cum sa urmezi corect un regim alimentar vegetarian

Ce este o dieta vegetariana?

Multi oameni spun ca au o dieta “vegetariana”, dar sunt mai multe feluri de diete vegetariene. Dieta pur vegetariana include doar produse din plante: fructe, legume (boabe si pastai), cereale, seminte si nuci. Dieta lacto-vegetariana include pe langa produsele din plante si unele produce lactate. Dieta ovo-vegetariana include pe langa acestea si oua. Semi-vegetarienii nu mananca carne decat eventual cea de pui, peste impreuna cu produsele din plante, lactate si oua.

Este sanatoasa urmarea unei diete vegetariene?

Cele mai multe diete vegetariene au putine sau chiar deloc produse pe baza de carne animala. In comparatie cu dietele non-vegetariene, au o concentratie mai mica de grasimi si colesterol. Studiile au aratat ca cei care urmeaza un regim vegetarian au un risc mai scazut de a fi expusi la obezitate, la bolile de inima, diabet si unele forme de cancer.

Dietele vegetariene sunt sanatoase daca sunt planificate cu grija si daca contin nutrienti esentiali.

Care sunt nutrientii care trebuie sa faca parte dintr-un regim vegetarian?

● Proteine: Nu e nevoie sa consumi produse din animale pentru a avea destule proteine in corp. Proteinele din plante ofera corpului aminoacizii esentiali.
● Cereale integrale, legume, seminte si nuci contin aminoacizii esentiali unei diete sanatoase.
● Proteinele din soia sunt la fel de importante ca cele de origine animala, conform unor studii. Poate fi singura sursa de proteine.
● Fier: Vegetarienii au o mai mare lipsa de fier decat nonvegetarienii. Produsele bogate in fier sunt carnea, ficatul si albusul de ou – toate cu continut ridicat de colesterol. In afara de acestea, pastaile uscate, spanacul si fructele uscate sunt surse bune de fier.
● Vitamina B-12: Provine natural doar din produsele din animale. Vegetarienii au nevoie de o sursa a vitaminei B-12, care poate fi gasita atat in cereale si in bauturile pe baza de soia, cat si in suplimentele de vitamine.
● Vitamina D: Vegetarienii ar trebui sa aiba o sursa sigura de vitamina D.
● Calciu: Studiile arata ca vegetarienii absorb si retin mai mult calciu decat nonvegetarienii. Legumele verzi ca spanacul, brocoli si unele legume sunt surse valoroase de calciu.
● Zinc: Zincul e necesar pentru crestere si dezvoltare. Surse bune de zinc sunt legumele, cerealele integrale si nucile. E bine sa nu fie consumat in exces, nu mai mult de 15-18mg doza zilnica de zinc.

Care sunt mancarurile recomandate?

Orice tip de dieta vegetariana trebuie sa includa o varietate larga de produse care sa ofere necesarul de calorii.

● Pastrati consumul de dulciuri si mancaruri cu nivel ridicat de grasimi la minim. Aceste produse contin foarte multe calorii.
● Consumati o varietate de fructe si legume, inclusiv produse care contin vitaminele A si C.
● Alegeti produsele lactate cu nivelul scazut de grasime.
● Ouale au un nivel ridicat de colesterol.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *