Lintea si nautul, doua leguminoase ideale pentru sanatate si silueta

Lintea si nautul aduc organismului numeroase beneficii, contribuie la sanatatea noastra si, in plus, ne ajuta sa slabim. Extrem de populare in Asia, insa mai putin obisnuite in bucataria romaneasca, cele doua legume merita cu prisosinta a fi introduse in planul nostru de alimentatie saptamanal, daca nu zilnic, atat pentru savoarea lor aparte, cat mai ales pentru uimitoarea lor valoare nutritionala. Ambele leguminoase pot inlocui cu succes proteinele din carne, au efect antiodixant si energizant asupra organismului si previn o sumedenie de afectiuni, boli, pana si cancerul. Sub forma de supe, ciorbe, humus, pate-uri, piure-uri, salate, iahnii si multe alte mancaruri, lintea si nautul aduc un plus de diversitate, savoare si sanatate pe mesele noastre. Iata care sunt principalele atuuri ale acestor valoroase ingrediente, pe langa atributul comun de a fi aliate ideale in lupta cu kilogramele:

Lintea este bogata in proteine si fibre alimentare solubile si insolubile, este o sursa importanta de antioxidanti si minerale (indeosebi fosfor, fier, zinc, magneziu, mangan, cupru, potasiu), acid folic si vitamine din complexul B. Este saraca in grasimi (doar 115 calorii la 100 gr de linte) si este foarte bogata in molibden, un metal benefic eliminarii toxinelor din organism si pentru arderea grasimilor din sange.

Principalele beneficii ale consumului de linte sunt:

• Ajuta la scaderea colesterolului, previne bolile arteriale si contribuie la sanatatea inimii
• Incetineste procesul de asimilare a glucozei din alimente
• Creste depozitele de fier din organism
• Este o importanta sursa de antioxidanti, minerale si vitamine, energizeaza organismul
• Ajuta tranzitul intestinal si combate constipatia
• Ajuta la eliminarea continutului bilei
• Este bogata in acid folic si combate anemia (este recomandata in convalescenta, perioadele de menstruatie, femeilor insarcinate si proaspetelor mamici)
• Creste capacitatea de atentie si memorare, este un stimulent al intelectului
• Prin aportul substantial de fibre, este ideala in curele de slabire, confera senzatie de satietate
• Reduce riscul de atac vascular cerebral

Nautul

Cunoscut si sub numele de “fasole Garbanzo”, nautul este un alt aliment bogat in vitamine din complexul B, proteine vegetale, minerale precum fosfor, seleniu, calciu, sodiu, potasiu si magneziu, in fier si fibre insolubile, perfecte pentru tranzitul intestinal si detoxificarea organismului. Ca si lintea, este sarac in grasimi (163 calorii la 100 gr de naut), fiind un aliment excelent pentru persoanele care vor sa slabeasca sau sa isi mentina greutatea.

Principalele beneficii ale consumului de naut sunt:

• Previne bolile coronariene si cardiovasculare, reduce colesterolul rau din sange
• Este indicat diabeticilor pentru ca impiedica acumularea de zahar in sange
• Scade riscul de cancer de colon
• Are efect diuretic si este eficient in tratarea afectiunilor cailor urinare
• Combate astenia, oboseala, stresul, regleaza somnul
• Energizeaza organismul
• Previne osteoporoza
• Este bogat in fier si fosfor si contribuie la sanatatea oaselor si a dintilor
• Decoctul de naut combate parazitii intestinali
• Are efecte afrodisiace si combate impotenta, la barbati
• Scade apetitul

Un mic dejun bogat in proteine: humus cu linte si naut

Iata o varianta deloc costisitoare de a incepe dimineata sanatos, cu un mic dejun bogat in nutrienti esentiali: humusul cu linte si naut. Desi in mod traditional reteta are la baza nautul, in combinatie cu linte, usturoi, ulei de masline, putin patrunjel, suc de lamaie, coriandru, pasta de susan si sare dupa gust, humusul pe care vi-l recomandam are un gust mai bogat. Daca aveti de gand sa preparati aceasta pasta dimineata, sfatul nostru este de a lasa in apa, peste noapte, boabele de linte si naut, separat. In cele din urma acestea se fierb, se scurg si se amesteca cu mixerul sau blenderul, adaugand treptat toate ingredientele. Rezultatul este o pasta moale, tartinabila, foarte sanatoasa si satioasa.

Pe cat de hranitoare sunt lintea si nautul, pe atat de mult ne ajuta atunci cand vrem sa ne descotorosim de kilogramele in plus. Spre exemplu, o singura ceasca de naut asigura jumatate din necesarul zilnic de fibre. Optand pentru astfel de legume in meniul nostru  putem slabi pana la 5 kilograme pe luna, silueta la care visam va prinde contur fara a ne subrezi sanatatea urmand diete drastice sau infometandu-ne. Alaturi de un regim bogat in fructe, legume si proteine slabe, o hidratare optima si sport, ne vom imbunatati negresit calitatea vietii si ne vom redescoperi mai sanatosi, frumosi si… gratiosi.

*foto

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *